عصای کوهنوردی دسته دار

poles

عصاهای کوهنوردی عمدتاً دسته‌ای صاف دارند، دسته‌ی برخی هم مانند عصاهای چوبی است. آنچه مهم است راحتی دسته و جنس آن است که مانع از خستگی دست در مدت طولانی می‌شود.

جزییات بیشتر

3,800,000 ریال

افزودن به علاقه‌مندی‌ها

مشخصات

ارتفاع135 سانتی متر

اطلاعات بیشتر

امروزه بیشتر کسانی که قصد طبیعت گردی و کوهنوردی دارند از عصای کوهنوردی استفاده می‌کنند، این وسیله به کوهنورد کمک می‌کند که در مسیرهای دشوار به راحتی حرکت کند و درعین‌حال انرژی او هنگام حرکت حفظ شود. باتوم یا عصای کوهنوردی وسیله ای برای کمک به حفظ انرژی و تعادل کوهنورد در پیمودن مسیر های غیر هموار است. شاید در نگاه اول ابزاری ساده بنظر آید که استفاده آن تنها برای افراد سالمند ضروری است اما اگر تجربه پیمودن مسیر های صخره ای را داشته باشید نظرتان عوض می شود. عصای کوهنوردی باعث می شود تا فشار وارد آمده از زمین به کمر و پاها کاسته شود. به این ترتیب به حفظ انرژی و توان بدنی شما کمک می کند. با استفاده از این ابزار می توان ضمن حرکت موانع را کنار زده و یا از عمق برف و شن مطلع شوید. این ابزار کارایی های دیگری چون دفاع در برابر حیوانات وحشی، استفاده به عنوان ستون چادر و یا تکیه برای رفع خستگی را نیز دارد.

  • کمترین ارتفاع 65 سانتی متر

  • بیشترین ارتفاع 135 سانتی متر

  • عصای کوهنوردی مناسب علاوه بر وزن سبک، باید استحکام نیز داشته باشد. برای همین منظور در ساخت آن از آلومینیوم یا کربن استفاده می‌شود.

  • عصا باید قابلیت تغییر اندازه به سه شکل: ضامنی، پیچی یا تاشورا داشته باشد که مورد آخر برای جا دادن در کوله‌پشتی طراحی شده است.

  • قابلیت آنتی شوک یکی دیگر از ویژگی‌های عصای کوهنوردی است، خاصیت آنتی شوک عصا برای سطوح نرم یا حرکت رو به پایین مناسب است و به حفظ تعادل و انرژی کمک می‌کند، اگر زمین سفت باشد ممکن است به دست فشار بیاورد و باعث لرزش و ایجاد مشکل شود.

  • عصاهای کوهنوردی عمدتاً دسته‌ای صاف دارند، دسته‌ی برخی هم مانند عصاهای چولی است. آنچه مهم است راحتی دسته و جنس آن است که مانع از خستگی دست در مدت طولانی می‌شود.

  • جنس دسته نیز قابل‌توجه است، دسته‌ی ساخته‌شده از چوب‌پنبه یا فوم علاوه بر نرمی و راحتی، هنگام تعریق از لیز خوردن عصا جلوگیری می‌کند.

  • معمولاً همراه عصای کوهنوردی قطعاتی به نام گل عرضه می‌شود که پیمایش را برای کوهنورد آسان‌تر می‌کند.

  • گل برف یا شن قطعه‌ای است که از فرورفتن کامل دسته در سطوح ریزدانه‌ای مانند برف یا شن و شکاف‌ها جلوگیری می‌کند.

  • در قسمت انتهایی عصا قطعه‌ای به نام سُخمه تعبیه‌شده است و در روی آن یک درپوش لاستیکی قرار دارد، زمانی که از عصا استفاده نمی‌شود درپوش روی سُخمه بسته می‌شود. سُخمه از لغزش عصا روی زمین‌های یخی یا سنگلاخی جلوگیری می‌کند و غالباً از مواد محکمی مانند الماس، کاربید و تنگستن ساخته می‌شود.

  • با همه آنچه که در باره انتخاب عصا گفته شد باید توجه داشت که بهتر است از عصای کوهنوردی به صورت جفت استفاده شود تا سبب فشار به یک دست نشود.

نقد و نظرات

نظر خود را بیان کنید

عصای کوهنوردی دسته دار

عصای کوهنوردی دسته دار

عصاهای کوهنوردی عمدتاً دسته‌ای صاف دارند، دسته‌ی برخی هم مانند عصاهای چوبی است. آنچه مهم است راحتی دسته و جنس آن است که مانع از خستگی دست در مدت طولانی می‌شود.

نظر خود را بیان کنید

محصولات مشابه