پرفروش ترین‌ ها

ثبت نام کنید

تولید کننده‌ها

محصولات جدید

فراهم کننده‌ها

محصولات ویژه

انتخاب نوع قایق بادی و چه قایق بادی مناسب شما است | تیدبیت

انتخاب نوع قایق بادی و چه قایق بادی مناسب شما است | تیدبیت

قایق های تفریحی کوچک متناسب با سبک شما

یکی از گزینه های مهم هنگام رفتن به قایق سواری، قطعا انتخاب نوع قایق است. و در این زمینه گزینه های زیادی وجود دارد: بادی و غیر بادی؟ بادی با کف Roll-up؟ بادی با کف باد شونده؟ RIB ها؟ و اینکه آیا به هیپالون (پلی اتیلن کلروسولفوندار) نیاز است؟

قایق بر روی آب حکم ماشین را برای شما دارد بنابراین باید عاقلانه انتخاب کنید. در اینجا جنبه های مثبت و منفی هر یک از انواع قایق ها را بررسی می کنیم تا هنگام خرید بدانید باید دنبال چه باشید.

قبل از هرچیزی باید اول نیازهای خود، بودجه تان، جایی که می خواهید قایق را در آن نگه دارید و یک سری موارد دیگر را در نظر بگیرید.

انواع قایق های بادی

قایق های بادی با کف رول آپ (Roll-up) :  گر فضای نگه داری قایق محدود است، مناسب ترین گزینه برای شما قایق های بادی با کف رول آپ است. رول آپ ها سبک وزن هستند و میله های کف، نزدیک به پارچه بسته شده اند بنابراین لازم نیست برای جمع کردن قیاق آنها را درآورید. ته قایق تخت است به طوری که قایق بر روی آب بلند نمی شود و برای روشن کردن آن به موتوری با قدرت حدود 4 اسب بخار نیاز است. رول آپ ها به طور معمول خیلی خوب یدک کشی نمی شوند اما از آنجایی که به راحتی پر می شوند خیلی مسئلۀ مهمی نیست.

مزایا: بسیار سبک وزن و کم هزینه هستند و به راحتی پر می شوند.

معایب: اگر ته قایق بر روی یک ساحل سنگی کشیده شود آسیب می بینید؛ سرعت محدود و پشتیبانی کف محدود.

قایق های بادی با کف باد شوندۀ فشار بالا:

این قایق ها مانند رول آپ ها به راحتی پر می شوند و زمان باز کردن و راه اندازی آنها هم فوق العاده سریع است. ته قایق به خاطر وجود لوله وارونه کننده بادی،  Vشکل است به همین دلیل این سبک از قایق ها بهتر از قایق های کف تخت ردیابی می شوند. به دلیل وزن سبک و شکل بدنه آن به راحتی بر روی هواپیما سوار می شود.

مزایا: سبک، به راحتی پر می شود، به خوب ردیابی می شوند، بر روی هواپیما سوار می شود.

معایب: در برابر اشیاء نوک تیز و سواحل سنگی خیلی انعطاف پذیر نیستند؛ اگر در یک منطقه سرد قایق سواری کنید و یا اختلاف درجه حرارت در طول روز  و شب خیلی زیاد باشد، کف ممکن است به دلیل تراکم هوا "پیچ و تاب" بخورد.

قایق های بادی با کف پنل جامد:

قایق های بادی با کف پنل جامد سنگین تر از رول آپ ها هستند. از این رو معمولا می توان با یک موتور بزرگ تر رانده شوند و بسته به شکل ته قایق می توان آن را بر روی هواپیما سوار کرد. پنل های جامد را می توان از چوب، آلومینیوم، پلاستیک کامپوزیت و یا برای افزایش استحکام از آلومینیوم ساخت. از آنجا که گذاشتن و برداشتن پنل می تواند وقت گیر باشد، یک قایق با کف پنل جامد به درد کسانی می خورد که اول فصل قایق را باز می کنند و تا آخر فصل نمی بندند.

مزایا: به طور معمول عملکرد بهتری نسبت به قایق های رول آپ دارد؛ کم هزینه؛ زیر پا سفت و محکم است.

معایب: زمان باز کردن قایق طولانی است؛ باز گذاری موتور می تواند مشکل باشد.

قایق بادی سخت تنه (RIB):

ته قایق های RIB سفت و V شکل است. این قایق ها اخیرا محبوبیت زیادی در بین قایق سواران پیدا کرده اند و دلیلش هم عملکرد عالی و ثبات آنهاست. اما از طرفی این قایق ها گران قیمت و سنگین هستند و نمی توان در آنها بار زد. با این حال بر روی لنگرکش ها به خوبی عمل می کنند و بسیاری از قایق سواران RIB ها را به صورت برعکس بر روی عرشه جلوی کشتی باز می زنند. کف RIB ها از آلومینیوم و بسیار سبک تر از فایبر گلاس است (اما هزینه اش بیشتر).

مزایا: سریع؛ با یک موتور خارجی بزرگ، به راحتی می توان مناطق بزرگ را زیر پا گذاشت. ظرفیت حمل بار کم؛ در سواحل صخره ای راحت تر کنترل می شود.

معایب: گران تر؛ قایق های با کف فایبر گلاس سنگین هستند. بار زدن آنها در قایق های کوچک تر می تواند مشکل باشد.

انتخاب قایق بادی مناسب

با قایق بادی تیدبیت بیشتر آشنا شوید و از محصولات تیدبیت دیدن فرمایید.